SMYK jest kultową marką produktów dla dzieci, o rozpoznawalności sięgającej 92% (źródło: badanie Kantar 12.2023). Sieć handlowa SMYKA obejmuje 250 sklepów stacjonarnych w Polsce, sklep internetowy smyk.com, a także łącznie ponad 40 sklepów własnych w Rumunii i na Ukrainie. Dodatkowo produkty marek własnych Cool Club i Smiki są dostępne w ponad 160 sklepach stacjonarnych i ponad 20 internetowych naszych partnerów handlowych w 20 krajach Europy i Azji.
1952 – otwarcie Centralnego Domu Towarowego (CDT, popularny CeDeT) w Warszawie
1977 – otwarcie pierwszego sklepu pod marką SMYK w CDT
2000 – powołanie spółki Smyk sp. z o.o.
2001 – wprowadzenie na rynek marek własnych – SMIKI i COOL CLUB
2006 – otwarcie pierwszych sklepów SMYK na Ukrainie i w Niemczech
2008 – rozpoczęcie działalności w Rosji, przejęcie niemieckiej sieci Spiele Max
2009 – rozpoczęcie działalności w Rumunii
2011 – uruchomienie sklepu internetowego smyk.com
2013 – rozpoczęcie ekspansji marki własnej ubrań i butów COOL CLUB na rynkach zagranicznych w modelu franczyzowym
2016 – nabycie Grupy SMYK przez Bridgepoint
2017 – dalszy rozwój sieci, zmiana modelu sprzedaży w Rosji i Niemczech na model franczyzowy
2018 – uruchomienie aplikacji mobilnej dla sklepu Smyk Cały dla Małych
2019 – otwarcie 200. sklepu SMYK
24.4.2024 – zmiana właścicielska
11.2024 – otwarcie 250. sklepu SMYK